24. august 2014

Hagesmæk, der vist kræver lidt øvelse ..

Min søde mor har foræret os to fine hagesmække i et fint og enkelt mønster - lige til at kopiere, tænkte jeg... Resultatet blev dog ikke helt som jeg havde ønsket.
Jeg havde, ude på det store internet, set at man hurtigt og nemt kunne sy hagesmække med overlockeren, så det skulle jeg da prøve. Det viser sig dog, at enten egner mit mønster sig ikke til overlocker, eller også er jeg bare ikke helt øvet nok ud i den disciplin.

Forsiden er en stofrest jeg havde liggende fra et tidligere projekt, og bagsiden er vådliggerlagen fra IKEA. Hagesmækken lukkes med en orange trykknap.

Selve formen og stoffet er jeg godt tilfreds med, men trådene fra overlockeren var svære at få stramme i rundingerne, så jeg må vist øve mig lidt mere - eller finde et mere egnet mønster.


Ingen kommentarer: